lördag 8 maj 2010

Suck min tid är förbi

Har fått en tid på Wermbols universitetssjukhus för den årliga besiktningen.Glad i hågen studsade jag dit pigg som en mört och egentligen alldeles för glad för här finns inga krämpor.Efter en stunds väntan i ett för dagen svart väntrum då kommunalrådet Dalströms svarta arbetskraft skulle testas för vilka arbetsuppgifter de skall duga till i det Dalströmska residenset.Tiden var nu inne, upp ropas mitt namn, hoppar kvickt opp, och trippar på pigga ben in till den väntande läkare som med barsk röst skriker ta av dig kläderna och lägg dig här .Han vänder och vrider på mig knackar, lyssnar, och rätt som det är så kör han upp hela näven i röven min efter denna behandling så fick jag moloken ta på mig kläderna och sätta mig vid ett bord på hans rum för att få besiktnings pappret.Körförbud blev domen ingen av de funktioner som man har och är livsviktiga fungerade.Så med tunga steg och ett humör som ingen ska behöva ha tog jag mig hem för att där ösa galla över både fru och hund.Och inte blev det bättre för de människor som jag arbetar ihop med som nu kommer att få utstå mitt humör.Domen innebär att det är slut på allt som gör livet värt att leva hur man nu skall tackla detta får framtiden utvisa .Ingen öl ingen mat som smakar ingen godis inget bröd suck suck suck.Han tyckte även jag skulle behöva röra mig mer fräckt.
Denna doktor Krall lyckades på 5 minuter göra om en helt frisk HK till ett försoffat vrak där inte ens ett lättare arbete på kommunalrådet Dalströms bildnings skola kan utföras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar